Leevin kappale on tänään jyystänyt päässäni. Vaikka se onkin mukavaa kuunneltavaa ja humoristinenkin, niin silti mielessäni käväisee ajatus lahduttamisesta ja elämäntaparemontista. Taas jälleen kerran.

Hyvin alkanut alkuvuosi on taas tuonut takapakkia. Alkuvuodesta sappikivet saivat olemaan jonkinlaisella kurilla ilman suklaata ja sipsejä. Sappikivet leikattiin ja nyt voin ikäväkseni vain todeta, että palailen taas niihin huonoihin tapoihini, joista kovalla työllä koetin päästä eroon.

Pakko siis ryhdistäytyä ja palauttaa kunnon ruokatavat elämääni. Olo alkaa olla aika ahdistavaa näillä painoilla ja pituuksilla. Mielessä kummittelee riskit diabeteksestä ja muista sairauksista. Niitä kun suvussani on iso liuta.

Ajattelin, että tämä blogin pitäminen helpottaa ja auttaa pitämään minua ryhdissä, kun tähän urakkaan olen lähtenyt. Itselleni tätä kirjoitan, mutta kenties saan joltakin saman ongelman kanssa painineen henkilön tukea ja hyviä neuvoja. En ehkä niin helposti anna periksi, kun tiedot tulevat näin melkeimpä kaikkien silmien eteen. Koetan päivittää tätä viikoittain aina kun pidän punnituspäivän.

Punnitsen itseni mieluiten aamusta, koska painoni on silloin alimmillaan!

Tiedostan kyllä tämän paino ongelmani syyt, mutta olen laiska tekemään niiden hyväksi mitään. Keksin kyllä syyn miksi viineri on parempi vaihtoehto, kun pullaviipale. Lenkille en halua mennä, koska sataa vettä. Huomioikaa se, että omistan kunnon saappaat ja sadetakin. Uudet lenkkarit kastuvat ja sotkeentuvat sateessa. Omistan myöskin  pesukoneen, jossa ne lenkkarit voi pestä ilman vaivaa. On liian kuuma. Nukun niin pitkään. Pakko lukea kirjaa. Pakko tehdä pari sudokua ja sitten onkin jo ilta.

Olen keksittyjen syiden mestari.

Vielä muutama sana minusta itsestäni. Olen noin 157cm pitkä ja tämänhetkinen painoni on noin 73kg. Olen siis reippaasti ylipainoinen ja ikääkin on jo mukavat 54v. Minulla on verenpainelääkitys, hormonikorvaushoito, lievä mitraaliläppävuoto. Kaikki syyt siis saada painoa alas ennenkuin saan sen pelätyn diabeteksen tai aivohalvauksen kaikesta syödystäni rasvasta ja suolasta.

Nyt siis olen lähtenyt näin liikkeelle tämän painonhallinnan kanssa ja mielessäni siintää jo sellainen reilun kymmenen kilon pudotua ja totuttelu siihen ajatukseen, että tästä se lähtee ja onnistuu myös. Välisaavutuksenani on aina parin kilon selvä pudotus.

Painoni vaihtelee hyvin vähän yleensä eri päivien kesken. Ainoa selkeä piikki on kuukautisten aikaan ja ennen niitä. Silloin painoni nousee jopa parikin kiloa nesteiden vuoksi, mutta laskee sitten kuukautisten loputtua hyvinkin pian normaaliin lukemaan.

Olen nainen, joka on ollut aina kaikkiruokainen ja lähellä ruokalautasta. Vartaloni on muuten ok, mutta kaikki ylimääräinen rasva kertyy vatsan seutuville. Olen pallovatsa, jolla on selkeä vyötärä. Luojalle kiitos siitä! Minulla ei myöskään ole pahemmin jenkkakahvoja ja olen onnekseni selvinnyt ilman suurempia selluliittiongelmia. Vyötäröni on siis selkeä ja sääreni hyvät. Kun vain tuon pallon saan irti muusta kehostani. Olen kuin 8.kuulla raskaana!

Nyt vain pientä, tai reilusti kunnon ryhdistäytymistä ja rasvalle kyytiä.

Päivän pinnaus: koko päivä parvekkeella löhöten ja käsitöitä tehden.

Päivän plussat: tein vatsalihasliikkeitä yhteensä 60.

Päivän ruoka: aurinkokuivattua tomaatti-broileripastaa, murotaikinamansikka piirasta.

Syön myös kunnon aamupalan.: murukahvia, voileivän päällysteillä ja jugurtin.

Iltapalana mielelläni: turkkilaista jugurttia, hunajaa ja marjoja. Lisäksi näkkärin ja päällysteet.

Leivän päällysteistä sitten lisää myöhemmin. Tänään on terveellistä proteiinia eli pieni broilerin ohutleike ja juustonäkkäri.

Kummasti alkaa jo heti nälättää pelkkä ajatuskin.....